+2500 websites

Klantenscore van 4,9/5

Actief in heel Vlaanderen

Yools webdesign helpt apotheken om hun online aanwezigheid te verbeteren. Met een nieuwe website die is ontworpen kunnen apotheken meer klanten aantrekken

Website voor apotheek Helge van de Vijver

Een professioneel ontworpen website kan niet alleen de zichtbaarheid van de apotheek vergroten, maar ook het vertrouwen van potentiële klanten winnen. Dit is ook de mening van Apotheek van de Vijver: zij beslisten onlangs om hun apotheekwebsite te vernieuwen. Apotheek van de Vijver wil een lokaal gezondheidspunt zijn, waar de patient terecht kan met al zijn vragen. 

Een website als authentiek digitaal visitekaartje met lokale vindbaarheid op Google

Een overtuigende online aanwezigheid voor apotheken is steeds belangrijker geworden. Hier zijn de voornaamste redenen waarom Apotheek van de Vijver de beslissing nam om een nieuwe website te laten bouwen voor hun apotheek.

Helge en haar collegas zetten zich dagelijks in om elke patiënt de beste zorg te bieden. Daarom hebben ze ook beslist om een nieuwe website te laten maken bij Yools. De website dient niet alleen om lokaal vindbaar te zijn, maar ook om het leven van de patient (en apotheker) makkelijker te maken. 

Binnen de website vertaalde dit zich in: 

  • Een integratie van persoonlijke foto's getrokken door een fotograaf in de apotheek. 
  • Een duidelijke uitleg over het dienstenaanbod van de apotheek 
  • De mogelijkheid om via de apotheekwebsite bestellingen te plaatsen
  • Een formulier die de patient kan gebruiken om een afspraak aan te vragen bij de apotheek
  • De specifieke sterktes van de apotheek
  • Dankzij de website werd de zichtbaarheid van de apotheek vergroot. 
Voordat Yools aan de website van de apotheek van de Vijver begon te bouwen waren enkele stappen belangrijk: 

Doelstellingen vaststellen

Samen bepalen we de doelen van de website. Moet er online medicatie verkocht worden? Informatie gedeeld worden? Online consultaties aangeboden worden? Moeten er meer klanten naar de apotheek komen? Is het louter een visitekaartje

Publiek identificeren

We gaan dieper graven in de doelgroep van de apotheek. Begrijpen wie de potentiële klanten zijn van de apotheek en wat ze verwachten van de website is cruciaal om ervoor te zorgen dat de website aangepast is aan hun noden.

Concurrentieanalyse

We kijken ook naar eventuele concurrenten om ervoor te zorgen dat de apotheekwebsite zich online kan onderscheiden. We kijken samen naar hun websites en identificeer sterke en zwakke punten.

    ''Apotheek van de Vijver had nood aan een persoonlijke en budgetvriendelijke website waar de informatie snel en makkelijk toegankelijk werd gemaakt.''

    ''Helge besefte enerzijds dat haar apotheekwebsite aan opfrissing toe was, maar anderzijds wou ze een budgetvriendelijke website om snel en makkelijk bepaalde informatie met haar patiënten te delen. Met dat uitgangspunt zijn we er bij Yools mee aan de slag gegaan. Voor Helge was ook een persoonlijk advies en aanpak belangrijk.'' 

    Melanie - Accountmanager bij Yools

    De samenwerking met Yools webdesign verliep zeer vlot! Bovendien zijn we zeer tevreden van de apotheekwebsite. Dank aan heel het team!
    Helge van de Vijver

    De sterktes van deze website

    Persoonlijke uitstraling

    Een website die authenticiteit uitstraald door te werken met persoonlijke foto's en integratie van de huisstijl.

    Goede lokale vindbaarheid

    Goede lokale vinbaarheid door het gebruik van zoektermen zoals 'apotheker Bredene, apotheker in mijn buurt, pharmacie regio Bredene'.

    Duidelijk overzicht van het aanbod

    Een eenvoudig overzicht van de verschillende diensten met een persoonlijke touch.

    Stuur een bericht