Een overtuigende online aanwezigheid voor apotheken is steeds belangrijker geworden. Hier zijn de voornaamste redenen waarom Apotheek van de Vijver de beslissing nam om een nieuwe website te laten bouwen voor hun apotheek.
Helge en haar collegas zetten zich dagelijks in om elke patiënt de beste zorg te bieden. Daarom hebben ze ook beslist om een nieuwe website te laten maken bij Yools. De website dient niet alleen om lokaal vindbaar te zijn, maar ook om het leven van de patient (en apotheker) makkelijker te maken.
Binnen de website vertaalde dit zich in:
- Een integratie van persoonlijke foto's getrokken door een fotograaf in de apotheek.
- Een duidelijke uitleg over het dienstenaanbod van de apotheek
- De mogelijkheid om via de apotheekwebsite bestellingen te plaatsen
- Een formulier die de patient kan gebruiken om een afspraak aan te vragen bij de apotheek
- De specifieke sterktes van de apotheek
- Dankzij de website werd de zichtbaarheid van de apotheek vergroot.
Voordat Yools aan de website van de apotheek van de Vijver begon te bouwen waren enkele stappen belangrijk:
Doelstellingen vaststellen
Samen bepalen we de doelen van de website. Moet er online medicatie verkocht worden? Informatie gedeeld worden? Online consultaties aangeboden worden? Moeten er meer klanten naar de apotheek komen? Is het louter een visitekaartje?
Publiek identificeren
We gaan dieper graven in de doelgroep van de apotheek. Begrijpen wie de potentiële klanten zijn van de apotheek en wat ze verwachten van de website is cruciaal om ervoor te zorgen dat de website aangepast is aan hun noden.
Concurrentieanalyse
We kijken ook naar eventuele concurrenten om ervoor te zorgen dat de apotheekwebsite zich online kan onderscheiden. We kijken samen naar hun websites en identificeer sterke en zwakke punten.