+2500 websites

Klantenscore van 4,9/5

Actief in heel Vlaanderen

Een interview met: Umberto van VIVO Geel

2020/11/12

Net zoals voor de gehele horeca zorgt de nieuwe lockdown voor een tijdelijke onderbreking van gezellige lunches en diners in beide zaken van Umberto Pecorelli.

Terug

Umberto is de eigenaar en chef van Vivo Geel en La Ghironda in Meerhout, twee etablissementen die de Italiaanse sfeer, keuken en passie omarmen. 


Als zaakvoeder werd hij dus gedwongen om andere opties te gaan verkennen om alsnog zijn klanten te kunnen voorzien van de Italiaanse delicatessen.
In het onderstaande interview gaan we dieper in op hoe hij zich heeft aangepast en op welke manier dit effectief ook vorm neem.

“De nieuwe lockdown zorg voor een shift van het gewone restaurant gebeuren naar Take-Away. Hoe heb je dit juist aangepakt met jouw beide zaken?”

We focussen voornamelijk voor take-away op Vivo Geel tijdens de lockdown. Wat ook logisch is aangezien Vivo Geel fungeert als een delicatessenzaak, traiteur en uiteraard ook een plek is voor lunches. We hebben tijdens deze periode wat uitgebreid. We voorzien echter ook dat klanten van Ghironda via de website meteen toegang hebben tot de informatie over Vivo en ook dat de klanten van Ghironda kunnen komen afhalen.

 

“Hoe heb je dit concreet aangepakt om de processen die je had te gaan aanpassen om door deze lockdown te komen?”

Voor Vivo blijven we gewoon allerhande pasta’s aanbieden via take-away. Ons aanbod was hier sowieso al goed op afgestemd. Wat we wel hebben voorzien is een nieuw 5 gangen menu dat mensen kunnen komen ophalen. Hierbij geven dan meteen ook instructies voor de mensen thuis. 

 

"Is het nieuwe 5 gangen menu speciaal opgesteld met de take-away in het achterhoofd? Wat zijn de aanpassingen of veranderingen ten opzichte van de standaard 5 gangen?"

We zijn inderdaad overschakelt naar een meer take-away friendly menu. We hebben elke 2 weken een nieuwe menu en stellen deze dan zo samen dat ze thuis makkelijk op te warmen zijn. 

We gaan voor de feestdagen ook meerdere menu's aanbieden. Een meer toegankelijke menu en een meer culinair menu. Op die manier kunnen we heel wat meer variatie aanbieden aan de klant. We bieden ook een variatie in de wijnen aan. Zo kunnen mensen bijvoorbeeld opteren voor kleinere flesje bij de verschillende gangen. Op die manier willen we zoveel mogelijk de restaurantervaring bieden zonder op volle toeren in de keuken te moeten staan. Zeg maar a la carte, a la maison. 

We zijn als traiteurszaak natuurlijk gewoon om 5 gangen menu op deze manier mee te geven aan de klanten. Voornamelijk met de feestdagen zetten we hier sowieso altijd hard op in. Dit liep eigenlijk al heel goed. Weliswaar in mindere mate aangezien mensen natuurlijk liever op restaurant zelf gaan eten, dit is momenteel niet mogelijk natuurlijk. 


Foto: Vaste medewerker Ilias Van Kets, met een flink uit de kluiten gewassen ham in de handen, en uitbaters Umberto Pecorelli en Cindy Vancluysen aan de koeltoog van Vivo. © Peter Vanderveken (HLN)

Hoe kunnen we je helpen?

We bieden je vrijblijvend een eerste marketing- en websiteadviesgesprek.