20 jaar geleden startten Jan en zijn vrouw hun Spaanse horeca zaak, Sol Y Sombra, in Brugge. Ze ruilden toen hun vaste baan in voor een horeca-carrière. Hun liefde voor de Spaanse keuken ontstond in Valencia waar ze sinds de jaren 70 vele onvergetelijke vakanties doorbrachten. Ze kwamen naar ons met de vraag om een de website te vernieuwen zodat deze ook de authenticiteit en familiale sfeer uitstraalt zoals je in hun tapasrestaurant kan ervaren. Naast de verbeterde uitstraling wouden ze ook een website die ze zelf makkelijker konden aanpassen.
Een voorproefje dankzij de menu
Het menu is een van de eerste dingen waar bezoekers naar op zoek gaan. Daarom zorgden we dat het menu prominent zichtbaar staat op de website. We kozen ervoor om een onderverdeling te maken in tapas, desserts en dranken zodat de bezoeker makkelijk de juiste informatie terug kunnen vinden. De menu is daarnaast ook eenvoudig aan te passen door Jan, waardoor ze deze steeds actueel kunnen houden en de prijzen en gerechten van in het restaurant getoond worden.
Een persoonlijke uitstraling
Het verhaal achter je restaurant draagt bij aan de persoonlijkheid en unieke identiteit van je zaak. Het kan ook het vertrouwen van de klanten vergroten en hen overtuigen om bij jou langs te komen. Daarom goten we de website in een persoonlijk jasje. We geven een korte beschrijving van het verhaal achter hun horecazaak, een kijkje in het team en de filosofie achter de keuken.
Naast deze inhoudelijke zaken, worden er ook professionele foto's van smakelijke gerechten en de sfeervolle inrichting van het restaurant gebruikt. Op die manier krijgen bezoekers meteen een voorproefje van wat tapasrestaurant Sol Y Sombra te bieden heeft. De foto's wekken eetlust op en trekken de aandacht van potentiële gasten. In combinatie met een vernieuwde huisstijl zorgt dit voor een modernere look & feel van de nieuwe website.
Resultaat: een authentieke website voor horecazaak Sol y Sombra in Brugge
In overleg met Jan werkten we een nieuwe website structuur uit en visualiseerden we deze aan de hand van een wireframe. We voerden een aantal structurele veranderingen door om de gebruikerservaring te verbeteren. Daarna gingen we aan de slag met het eerste ontwerp voor de website, waarin we een nieuwe huisstijl doortrokken om de website een moderne uitstraling te geven. We zorgden voor een duidelijke menu, een aangepast reservatieformulier, duidelijke vermelding van de openingsuren en bereikbaarheid van het restaurant en een duidelijke weergave van het persoonlijk verhaal van Sol y Sombra.