Webdesign is meer dan alleen esthetiek; het is een kunst die een verhaal vertelt. Kevin (accountmanager bij Yools) onthult hoe Yools deze filosofie heeft toegepast bij het ontwerpen van de website. Het doel was niet alleen om informatie te verstrekken, maar ook om trots en wereldwijde impact te weerspiegelen.
Het was de bedoeling om goed samen te werken met belangrijke belanghebbenden, waaronder premier De Croo en minister Labhbib, om ervoor te zorgen dat het ontwerp zowel de visie van de regering als de behoeften van de industrie weerspiegelde.
Deze opdracht heeft als doel de prominente positie van België binnen de sector te benadrukken, te versterken en verder uit te bouwen. Dit door enerzijds te focussen op de huidige status van België als ‘Health and biotech valley’ en anderzijds door een blik te werpen op de toekomst.
België is vandaag werkelijk een ‘Health and Biotech Valley', verklaarde premier De Croo. ‘’Met de productie van maar liefst 700 miljoen COVID-19-vaccins en de wereldwijde export
ervan hebben we een cruciale rol gespeeld. Samen met talrijke partners bieden we antwoorden op de uitdagingen van deze eeuw.’’ (Bron: Facebook - Alexander De Croo, 26 oktober 2023)
Premier De Croo benadrukte: ‘’Onze Belgische ambitie op het gebied van gezondheid en biotech is groot, maar onze impact is dat ook. We mogen trots zijn op de rol die we spelen in het bevorderen van gezondheid in België, Europa en de wereld. (Bron: Facebook - Alexander De Croo, 26 oktober 2023)
Het tweede gedeelte van de website biedt dan ook een vooruitblik naar de toekomst, waarbij het ambitieniveau van België op het gebied van gezondheid en biotech wordt belicht. Het presenteert de plannen en de vooruitgang die België zal boeken om haar positie als toonaangevende ‘Health and Biotech Valley’ te handhaven en te versterken.
‘’Belgium is open for business’’ zei Premier De Croo. ‘’In een steeds competitievere internationale omgeving versterken we ons eersteklas ecosysteem om ervoor te zorgen dat
België haar plaats inneemt als de ‘Health and Biotech Valley’ van morgen. (Bron: www.healthbiotechvalley.be - Alexander De Croo)
De website biedt niet alleen inzicht in België als de ‘Health and Biotech Valley’ van vandaag en morgen, maar dient ook als platform dat de trots van België en haar wereldwijde impact
op het gebied van gezondheid en biotech weerspiegelt.
Binnen de website vertaalde dit zich in:
- Een duidelijk overzicht van de situatie vandaag en morgen van België, zowel gericht naar bedrijven, studenten als onderzoekers
- Integratie van verschillende interview video's
- Een moderne uitstraling die de Biotech sector weerspiegelt
- Een duidelijke toolkit zodat belangenhebbenden informatie makkelijk kunnen terugvinden
- Een responsief design zodat de website optimaal toegankelijk is via verschillende toestellen
- Een sterke SEO basis
- Een duidelijk stuctuur met als uitgangspunt "Less is More".